• Allt om kongres...

Allt om kongressen!

Vi diskuterar kongressen tisdag den 18 februari. Alla medlemmar är välkomna!

Hej kära medlem!
För ett par veckor sen genomförde vi årsmöte för föreningen. Mötet besöktes av drygt 30 engagerade medlemmar som valde en ny styrelse, valberedning och medlemmar till representantskapet. Stort tack till alla som deltog och bidrog till att forma årets arbete i föreningen.

Medlemsmöte om Vänsterpartiets kongress 2020
Tisdag den 18 februari har vi ett medlemsmöte inför kongressen. Nu finns motioner upplagda under På gång. Läs och fundera. De kommer att tas upp på mötet.

Har du en motion du vill att vi ska skriva under som förening? Vill du åka på kongressen? Eller har du renutav någon du vill nominera till partistyrelsen eller som ny partiordförande? Läs vidare!

På mötet kommer vi behandla
– Kongressmotioner
– Kongressombudsnomineringar
– Nomineringar till partistyrelsen
– Nomineringar till partiordförande

Kongressmotioner
På kongressen ska vi besluta om ett helt nytt partiprogram och ett strategidokument.
Alla kan skriva motioner till kongressen. Både på partiprogrammet, strategidokumentet, allmänna motioner och organisationsmotioner.
Mer information och även det föreslagna partiprogrammet hittar du här: https://www.vansterpartiet.se/kongress2020/handlingar

Om du vill att Vänsterpartiet Hammarby-Skarpnäck ska skriva under din motion måste den behandlas på vårt medlemsmöte den 18 feburari. Skicka den då till [email protected] senast den 17 februari kl. 18:00. Motioner som skickas in publiceras löpande på V Hammarby-Skarpnäcks hemsida.

Kongressombud
Vill du vara kongressombud i år? Kongressen går av stapeln den 21-24 maj i Västerås och vår förening tillsammans med vår grannförening i Farsta ska skicka sju ombud. Du kan själv skicka in en nominering för dig själv eller en vän [email protected] senast den 21 februari, men vill du att föreningen ska nominera dig mailar du även [email protected] senast den 17 februari kl. 18:00

Partistyrelse och partiordförande
Som du säkert vet har Jonas Sjöstedt meddelat sin avgång och vi ska välja en ny partiordförande. Som vid alla kongresser ska vi även välja en ny partistyrelse, en programkommision som har i uppgift att föreslå ändringar i partiprogrammet och revisorer som ska granska partiets verksamhet.

Om du vill nominera någon till något av de här uppdragen kan du hitta mer information här https://www.vansterpartiet.se/kongress2020/nomineringsanmodan

Vill du att föreningen ska nominera ska du maila [email protected] senast den 17 feburari kl. 18:00, då tar vi upp nomineringen på medlemsmötet den 18 feburari.

Plats: Partiförenings lokal på Svartågatan 16
Tid: Tisdag 18 Februari, kl. 18:00. Lättare mat/mackor serveras. Barn är välkomna, vi hjälps åt att passa dem så att ni kan delta!

Antirasistiskt/feministiskt grupp
Är du intresserad av antirasism och feminism och vill engagera dig? Hör av dig till Martina Pereira Norrman ([email protected], 0704002311) som nu drar igång en grupp för frågorna i föreningen. Gruppen vill göra en aktivitet i samband med 8 mars och vill gärna ha med folk som vill vara med och organisera den!

Använd Zetkin!
Anmäl dig gärna till kommande aktiviteter via Zetkin https://www.zetk.in/o/vansterpartiet-hammarby-skarpnack. Vi försöker använda zetkin i så stor utsträckning som möjligt för organisering av aktiviteter.