• Valanställning ...
Valrörelsen

Valanställning i höst?

Vänsterpartiet Hammarby-Skarpnäck söker en heltidsarvoderad valorganisatör under valrörelsens slutspurt i augusti-september.

Skulle det passa dig eller någon du känner? Ansök redan idag eller sprid till alla som kan tänkas vara intresserade! Vi tror och hoppas att det här kan ge oss ett rejält lyft i valrörelsen!

Annonsen:

Jobba för Vänsterpartiet Hammarby-Skarpnäck under valet!

Vi söker en heltidsarvoderad valorganisatör som kommer att hjälpa till att organisera valrörelsen i Hammarby-Skarpnäck under augusti och september. Som valorganisatör gör du det som behövs för att vi ska nå ut med vårt budskap till så många som möjligt.

Dina arbetsuppgifter kommer främst handla om att tillsammans med vår valgrupp, planera och samordna valrörelsen i vår stadsdel. Du kommer att arbeta med att mobilisera medlemmarna i vår stora förening, beställa material, planera och samordna våra kampanjer, hjälpa till med våra evenemang och bemanna vårat valcenter i vår föreningslokal där du bland annat organiserar ringstugor till väljare och för att mobilisera medlemmar. En stor del av arbetet sker i vår digitala organiseringsplattform Zetkin. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma.

Vi söker dig som (krav):

• Har ett stort intresse för samhälle, politik och rättvisa
  • Delar Vänsterpartiets värderingar

Vi tror att du är flera av dessa (meriterande):

• Engagerad i Vänsterpartiet eller i den breda vänsterrörelsen, känner till Vänsterpartiets politik
  • Har förankring och kontaktnät i Hammarby-Skarpnäcks områden
  • Arbetar organiserat och strukturerat och gillar att arbeta med tydliga mål och uppgifter
  • Bra på att få saker att hända, både egna uppgifter och i samarbete med andra
  • Är social, positiv och utåtriktad
  • Har tidigare erfarenhet av kampanjarbete och är bra på att organisera och mobilisera andra
  • Känner dig trygg med digitala verktyg och löser det mesta genom att testa dig fram
  • Har B-körkort

Omfattning: 100% 1 augusti-15 september, arbete på kväll och helg ingår. Målstyrd arbetstid, dvs flexibelt utifrån verksamhetens behov med normalarbetstid 37,5 h/vecka.

Lön: I enlighet med Handels kollektivavtal för anställda inom folkrörelseorganisationer, ingångslön 29 111:-. Lön förhandlas med facklig part baserat på relevant tillämpbar arbetslivserfarenhet.

Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] så snart som möjligt.

Intervjuer hålls löpande. Tjänsten kan tillsättas så snart vi hittar en lämplig kandidat.

Har du frågor om tjänsten, kontakta vår valledare Niklas Vanhainen på [email protected], 073-263 88 61 eller ordförande Rodrigo Arce på [email protected], 070-918 86 10.

Formell arbetsgivare är Vänsterpartiet Storstockholm men partiföreningen arbetsleder, och facklig kontakt är Maria Ljuslin för Handelsklubben, [email protected], 08-654 13 18