• Hej kära medlem...

Hej kära medlem!

Nu är vi igång med årets aktiviteter. I lördags luftade vi vår lådcykel laddad med kaffe och politik. Vi var ett gäng som var ute och gjorde reklam för våra 8 mars-evenemang med folk i Bagarmossen. Det var ett par trevliga timmar i goda kamraters lag och som resulterade i ytterligare ett lyckat evenemang den 8e mars; Filmvisning med feministiska förtecken. Ett tiotal personer samlades och tittade på ”Girlhood”, käkade gott och hade givande samtal om klass och kön. Extra trevligt var att det var både våra medlemmar, från andra föreningar och sympatisörer som dök upp. Håll utkik efter mer av den varan!
Nu närmast har vi ett par viktiga medlemsmöten varpå vi fortsätter våren med fler ”kaffe och politik”, ett hejdundrande 1 maj-firande och ämnesgrupper som arbetar på med sina politikområden. Kom med!
Två viktiga medlemsmöten
Torsdag 12/3 Val av ombud till kongressen
Kl 18-19.30
Plats: Moment teater, Gubbängstorget 117, T: Gubbängen
Inför partikongressen den 21–24 maj ska vår valkrets Hammarby – Skarpnäck ska tillsammans med Vänsterpartiet Farsta välja sju ordinarie ombud och sju ersättare till kongressen den 21-24 maj för att representera våra föreningar.
Valberedningens förslag till ombud:

VALKRETS 3

Förslag till ombud och ersättare till kongressen 21 – 24 maj 2020.

Ordinarie ombud
Rodrigo Acre, Hammarby – Skarpnäck Therese Jonasson, Hammarby – Skarpnäck Elena Karlström, Hammarby – Skarpnäck Alexandra Mattsson Åkerström, Farsta Marre Mayr, Farsta
Fredrik Samuelsson, Farsta
Niklas Vanhainen, Hammarby – Skarpnäck

Ersättare

1. Inger Björk, Hammarby – Skarpnäck
  2. Moa Rosenqyist, Farsta
  3. Tina Kratz, Hammarby – Skarpnäck
  4. Peter Forsberg, Farsta
  5. Ronny Öberg, Hammarby – Skarpnäck
  6. Milla Eronen, Farsta
  7. Niklas Augrunn, Farsta

Mimmi Axelsson Feuer, Farsta
Stellan Hamrin, Hammarby – Skarpnäck Rebecca Hybbinette, Farsta
Kerstin Thelander, Hammarby – Skarpnäck

24/3 Medlemsmöte om vårt stadsutvecklingsprogram
Kl 18–20 OBS DETTA ÄR FRAMSKJUTET PÅ OBESTÄMD TID PGA CORONAVIRUSET.  STYRELSEN JOBBAR FÖR EV KUNNA ORDNA DIGITALA MÖTEN
Plats: Vänsterpartiet Hammarby Skarpnäcks partilokal Svartågatan 16 Bagarmossen
Kommunpolitiska gruppen har tagit fram ett förslag till Vänsterpartiet Stockholms stadsutvecklingspolitik. Programmet ska diskuteras på Repskapet den 26e mars. Inför det mötet kommer Ronny Öberg att hålla en diskussion om förslaget i partiföreningen. Kom och diskutera vår kommande stadsutvecklingspolitik. Det blir en kort dragning om innehållet och därefter diskussion om utvalda frågor.
Programmet kommer skickas ut separat när det har skickats ut till våra repskapsledamöter.
Kalendarium (mer info kommer närmare evenemangen)
Se även under fliken  På gång!
Foto på flicka m blommor: Colourbox