Röd litteraturcirkel

Häng på vår litteraturcirkel! Första träffen blir kl. 18 måndagen den 5 november i lokalen på Svartågatan 16 i Bagarmossen.

Vi diskuterar skönlitteratur på ett lättsamt sätt. Böcker som är hyfsat aktuella eller i debatten. Berättelser om kvinnors erfarenheter, om klass, böcker som skapar diskussion. Vi kommer också att hinna sätta oss in i Vänsterpartiets lokala program. Lite då och då. Men absolut mesta tiden handlar det om bokprat. Inga förkunskaper behövs.

Första pocketboken är Den underjordiska järnvägen av Colson Whitehead. En prisad och berörande bok om en svart flicka i USA som är slav och rymmer. Även paralleller till rasismen i allmänhet. Finns även som ljudbok. Bra om du hinner läsa hela, annars så långt du hinner!

Första träffen bli den 5 november och vi träffas sedan en gång i månaden. Kan du inte komma varje gång så behöver du bara meddela. Var och en köper sin bok själv (pocket) eller lånar den på biblioteket. Meddela snarast om du vill vara med! Vi behöver vara åtta deltagare (eller fler.)

Anmäl dig till cirkeln via Zetkin https://www.zetk.in/o/vansterpartiet-hammarby-skarpnack eller direkt till Losita Garcia: [email protected], 070-8329911

Plats: Partiföreningslokalen, Svartågatan 16 i Bagarmossen
Tid: måndagen den 5 november kl 18-ca 20