Valrörelsen

Distriktsårskonferensen 2017

Stockholms 145 ombud har sagt sitt och spikat en verksamhetsplan och valstrategi för Vänsterpartiet Storstockolm för de kommande 2 åren! Vår förening är den 3:e största i distriktet och vi var 9 ombud på plats i Landstingshuset den 18-19 mars (fr. vänster på bilden nedan): Monica Serrander, Ann-Katrin Ekberg, Maria Brendler-Lindqvist, Maria Mustonen, Maria Hannäs, Therese Jonasson, My Svensson, Rodrigo Arce och Ronny Öberg (Åsa Ågren, ersättare söndag, ej på bild).

Årskonferensen valde också en ny distriktsstyrelse och ordförande. Distriktets ordförande blev ingen mindre än vår egen ordförande Elena Karlström! Hon kommer arbeta hårt och målinriktat för en historisk valframgång 2018.

”Distriktsstyrelsen behöver hitta sätt att stötta föreningarna bättre i deras politiska arbete. Vi behöver skapa forum för att diskutera politik i större utsträckning, och bli ett mer levande och diskuterande distrikt.” Elena Karlström är aktivist i själ och hjärta. Hon går från ord till handling  och är alltid den första att ställa upp på torgmöten, dörrknackningar och flygbladsutdelningar! ”Vi ska skapa distriktstäckande politiska och utåtriktade kampanjer och stärka vår aktivism. Tillsammans kan vi förändra” säger Elena Karlström.

Ny distriktsstyrelse (f.v): Samuel Skånberg – Haninge, Leo Ahmed – Kista, Ebba Elena Karlström – Hammarby-Skarpnäck, Robert Mjörnberg – Kommunalvänstern, Ann-Marie Strömberg – Liljeholmen, Tove Pehrsson – Solna, Millaray Rubilar – Huddinge, Lars Bäck – Farsta och Babak Ghorani Hässelby-Vällingby. (ej på bild: Zofia Laine – Vita Bergen, Pernilla Zethraeus – Birka-Vasa, Inger Björk – Hammarby-Skarpnäck).

Våra föreningskamrater Birgitta Henricson, Bitte Engzell och Monica Serrander tilldelades även Vänsterpartiets veterannål.