Årsberättelse 2015

Vi är nu Stockholms näst största förening! Tillsammans med våra 340 fantastiska medlemmar som ständigt ökar till antalet har vi arrangerat och genomfört ca 60 aktiviteter och möten under året. Tillsammans med Ung Vänster har vi hållt lokalen öppen 170 av årets alla dagar! Det är nu med stor värme och glädje vi tittar tillbaka på allt vi gjort under verksamhetsåret 2015!

Vi har under året bland mycket annat genomfört flera ”Fråga orten”-kampanjer som inleddes med en inspirationsdag med Seluah Alsaati, knackat på dörrar, delat flygblad och haft besök av fantastiska gäster som Rossana Dinamarca, Jens Holm, Birgitta Sevefjord, Clara Lindblom, de palestinska vänsteraktiviterna Rawan Sultan (Fida), Ilan Ghassan (PPP) och Rasha Bani Odeh (DFLP).

Året har även handlat mycket om byggplaner. Det har presenterats ett reviderat byggprogram för Bagarmossen och Skarpnäck, samt byggplaner för Nytorps gärde som vi arbetat mycket kring. Styrelsen och vår representant i stadsdelsnämnden har bland annat varit på flera möten i Stadshuset kring detta samt hållit tre medlemsmöten med tema bostad och byggande.

Vi vill tacka dig som engagerat dig under året och stöttat vår föreningslokal ekonomiskt! Utan ert stöd hade vi inte kunnat växa och nått ut som vi gjort! Det är också tack vare gemenskapen bland oss medlemmar som det är så otroligt roligt att aktivera sig i föreningen! Vi har potential att påverka politiken i realiteten och bli Sveriges starkaste och skönaste förening. Vi blickar nu fram mot 2016 då vi hoppas se er alla igen och stärka vår lokala organisering ytterligare!

Här kan du ladda ner årsberättelsen för 2015 års verksamhetsår!