Medlemsmöte 8 december

Tid: Tisdag, 8 dec kl 17.30-21 (middag från 19.30)
Plats: Ekobyns samlingslokal, Understensvägen 13, Björkhagen
OSA: [email protected]
Tisdagen den 8 december är du välkommen till årets sista medlemsmöte i ekobyns samlingslokal i Björkhagen!

Stockholms stad har tagit fram ett förslag till hur stadsdelarna Bagarmossen och Skarpnäck kan utökas med 2 500 – 3 500 nya bostäder. Detta program är nu ute på samråd hos medborgarna i stadsdelarna som kan lämna in synpunkter på förslaget till och med 13 december. Vi kommer därför ägna större delen av mötet till att presentera och diskutera förslaget.

Ladda ner programförslaget här
Läs mer om hur en byggprocess går till

Medborgare kan lämna synpunkter skriftligen senast 13 december till: [email protected] eller per post till:
Stockholms stadsbyggnadskontor, Registraturen Box 8314, 10420 Stockholm. Ange diarienummer 2014-12380

Efter mötet umgås vi över en god middag! Fisk och veganskt alternativ kommer finnas. Kostnad: frivilligt bidrag, målet är att kostnaderna för mat och dryck inte ska belasta vår budget. Barn är alltid välkomna på våra möten! Ett barnrum finns intill möteslokalen.

Dagordning:
17.30 Glögg och pepparkaka
18.00 Mötet öppnas
– Rapport och presentation av representantskapet (15 min)
– Presentation och diskussion av Stockholms stads byggprogram för Bagarmossen-Skarpnäck (1 tim)
– Kommande arrangemang och årsmöte (10 min)
– Övriga frågor
19.30 Middag