#jagtycker

Röd Lördag i Skarpnäck #Jagtycker

bild 7

Idag den 25/4  stod ett härligt gäng vänsterpartister utanför tunnelbanan i Skarpnäck. Vårt mål är att få medborgares synpunkter på vad som är bra i området och på vad folk anser behöver förbättras. Vilket otroligt enormt härligt mottagande vi har fått. Fina dialoger och en massa synpunkter kom fram. Alla synpunkter skall sammanställas och vidarebefordras till våra kommunala politiker. Detta är en långsiktig process, dock planerar vi ha en första avstämning kring hösten/vinter 2015. Vad tycker vi i området ? Vi som bor här ? Ett delmål är att då analysera de svar vi fått in och bjuda in en hemlig gäst 🙂

Idag samlades vi och samtidigt bjöd på veras #nohatecake, en kaka mot rasism. Vera är en stark tjej som går i skolan och bemöter rasism med kärlek. Självklart ville vi veta receptet på detta och bjuda på det. Vera hälsar att hon gärna är med nästa gång. Allt för kampen mot rasism.

Gå in på vårt kalendarium och kolla upp när nästa event kommer. Vill du göra din röst hörd använd #jagtycker.

Vi vill även planera mer och fler spännande saker att göra så hör av er till oss i styrelsen så kan vi ta en fika och prata, eller kom till vår lokal på Lillåvägen !

Här kommer ortens röster. Tusen tack för en fin förmiddag i solidaritetens tecken !

v bild 1
bild 2 v bild 3 bild 4 bild 5 bild 6