feminism

Riksdagskandidaten Nooshi Dadgostar på besök

nooshi_2

Idag förgyllde riksdagskandidaten Nooshi Dadgostar vår stadsdel med start i Kärrtorp. I morgonrusningen vid tunnelbanan bjöds det på kaffe, kakor, äpplen och alternativ kollektivtrafikslektyr i form av Vänsterpartiets valtidning Inte till salu.

Efter en dryg timme på torget tillsammans med Erik och Christopher tog valarbetarna en paus i valcentret på Lillåvägen för att sedan åter bege sig till Kärrtorp och besöka öppna förskolan Fyren. Här mötte Tina och Alexandra upp vår gäst som pratade med personal och besökare om vikten av en god barnomsorg.

nooshi_1

Sedan begav sig alla till Turteatern för dagens höjdpunkt; lunchföreläsning med gratis soppa och barnmat. Foajén till teatern hade med hjälp av Jonas, Therese och Karin förvandlats till ett paradis för föräldralediga. Leksaker, filtar och majskrokar till de små, kaffe, mackor och soppa till föräldrarna. Nooshi talade till ett 20-tal besökare om feministisk familjepolitik medan småttingarna kröp omkring i lokalen.

Efter en mycket bra föreläsning avslutade Tina och Alexandra lunchtimmen med att presentera vårt lokala feministiska 10-punktsprogram. Allt som allt var det en väldigt lyckad förmiddag med konkret feministisk politik i fokus!