Alla partier i Skarpnäcks stadsdelsnämnd vill se en granskning av Hemmet för gamla

Under gårdagens sammanträde i Skarpnäcks stadsdelsnämnd enades samtliga partier i ett gemensamt särskilt uttalande att ställa sig bakom en oberoende granskning av Hemmet för gamla.

– Självklart känns det bra att det råder politisk enighet bakom beslutet att tillsätta en oberoende utredning av verksamheten på Hemmet för gamla. Jag tror att det är det bästa för anställda och boende där är att vi är många som står bakom beslutet att bringa klarhet i situationen där. Det råder stor oro och jag vet att vi alla känner stort ansvar för att försäkra oss om att de boende på Hemmet för gamla har det bra, säger Josefin Morge gruppledare för Vänsterpartiet i Skarpnäcks stadsdelsnämnd som var med på mötet.

Så här lyder skrivelsen:

Skarpnäcks SDN 2013-09-26

§ 16
Svar på skrivelse från Vänsterpartiet

Kristina Lutz m.fl. (M)
Ewa Larsson m.fl. (MP)
Daniel Forslund (FP)
Claes Elmgren m.fl. (S)
Ebba Krumlinde (C)
Josefin Morge (V)

Särskilt uttalande
Skarpnäcks stadsdelsnämnd ser mycket allvarligt på den information som kommit oss tillkänna om möjliga missförhållanden på Hemmet för Gamla. Utöver de åtgärder som redovisas i ärendet så kommer gruppledarna för nämndens samtliga partier att träffa både den personal som larmat och ledningen för Hemmet för Gamla. Nämnden avser därefter besluta om vidare åtgärder i ärendet.