Vem ska hjälpa mormor? Kom och diskutera!

Kom till Kafé Marx
7 september klockan 18.00-20.30
Kungsgatan 84, över gården

Under hösten kommer Vänsterpartister runt om i hela landet driva en äldreomsorgskampanj. Du inbjuds till Vänsterpartiet Storstockholms kampanjupptakt i form av en kafékväll den 7 september på Kafé Marx.

Deltagare: Torun Boucher, Stockholms stads äldrenämnd, Stina-Clara Hjulström, ordförande i Demensförbundet och ev. någon från Kommunal.

Kom och lär dig mer, inspireras och dela med dig av kampanjidéer. Kampanjmaterial kommer att finnas på plats och det kommer att finnas tid för både frågor och diskussion.

Vi vill att äldreomsorgen ska vara så bra att ingen skall behöva oro sig för att få den hälp man behöver när man blir gammal. Då behövs det fler som jobbar i äldreomsorgen, rätt till heltid och fasta jobb istället för påtivngad deltid och osäkra anställningar och en trygg personal som vågar säga vad de tycker. Vänsterpartiet vill att arbete i äldreomsorgen ska löna sig. Det ska finnas goda arbetsförhållanden och möjligheter till vidare utveckling och en lön som går att leva på.

Soppa och smörgås till självkostnadspris från kl 18.00, mötet börjar vid 18.30.

Läs mer och anmäl dig  på Facebook!