• 1 MAJ 2021!
Nytt

1 MAJ 2021!

Vi ställer inte in, vi ställer om! I år kan vi tyvärr inte samlas i stora skaror som vi brukar för att fira årets rödaste dag. Istället organiserar vi corona-säkra lokala första maj-firanden.

På första maj kan du gå med i ett av flera mini-demonstrationståg i Hammarby-Skarpnäck för att visa att corona inte tagit kål på solidariteten, och att vi inte lägger oss platt för regeringens nyliberala politik. Pandemin har synliggjort samhällets orättvisor ytterligare, och vi har desto större anledning att gå ut på våra gator och torg för att demonstrera för ett mer jämlikt och solidariskt samhälle.

För att delta i en minidemonstration måste du föranmäla dig. Varje mini-demonstrationståg får bestå av max åtta deltagare som håller lagom avstånd mellan varandra.

Starttid är kl. 13.00, i god tid efter Nooshi Dadgostars tal i Vänsterpartiets webbsändning – mer information om den nedan.

Kl. 14 har vi picknick i lokala parker i smågrupper. Även till det måste du föranmäla dig.

Anmäl dig så snart du kan så att vi kan planera. När första maj närmar sig kommer du få information om var just ditt tåg startar, beroende på var du bor. Om du anmäler dig som ansvarig för ett tåg kommer du få all information och material du behöver.

Vi ses på första maj!

Anmäl dig här!

Vänsterpartiets digitala firande

1 maj med Vänsterpartiet
– jobb, jämlikhet, framtidstro!
Arbetarrörelsens främsta högtidsdag är snart här! En dag med tal, musik och gemenskap.
Viktiga hållpunkter:
➩ 11.45 drar firandet igång med en hemlig stor artist som spelar musik!
➩ 12.00 håller Nooshi Dadgostar sitt första 1 maj-tal som partiledare.
✰ Under sändningen kommer ni som tittar kunna ta del av musik, 1 maj-hälsningar, humorinslag och ett interaktivt quiz. Vi kommer prata politik med Nooshi Dadgostar och dessutom deltar tidigare partiordförande Ulla Hoffman och pratar om pandemin, om att leva isolerat och om hur framtiden behöver bli.
✰ Sändningen leds av Anna Herdy och den kommer gå att se på vansterpartiet.se, YouTube, Facebook och andra sociala plattformar.

Facebook-evenemang

Vänsterpartiet Storstockholms digitala kvällsshow

Om det inte är nog med vårat lokala firande och nationellt digitalt firande så kommer Vänsterpartiet Storstockholm även att ha en digital kvällsshow.

Scenshowen sänds digitalt från Folkets Husbys stora scen. Talare, musikinslag, kultur och kämpaglöd. Detta och mer vill vi dela med er på årets bästa dag – 1 maj!

Mer information kommer.

Facebook-evenmang